elinsfamilj.blogg.se

Om mig och min familj, hur vi lever vår vardag

En tripp till förlossningen

Kategori: Mina barn, Om mig

Igår var som vilken dag som helst. Jag har under den här graviditeten haft mycket med sammandragningar och förvärkar, precis som de tre tidigare. 

Men igår fick jag så pass ont när jag skulle hämta barnen på förskolan att jag bara brast ut i tårar av smärta och trötthet. Jag tror bokstavligen inte att min kropp är skapt för att bära barn.

Jag ringde till förlossningen som tyckte att jag skulle ta ett varmt bad till och Alvedon igen och fortsätta med värmedyna på magen för att lindra sammandragningarna som pågick. Skulle det då inte ge med sig skulle jag återkomma till förlossningen på nytt.

Min sambo fick komma hem från jobbet tidigt för att ta hand om de andra tre barnen då inget funkade för mig. Vi fick sedan på kvällen ringa tillbaka till förlossningen och fick respons: ja det var du som väntar ditt fjärde barn. Så det har inte lugnat ner sig än? Nej det har det inte gjort. Det har inte blivit bättre och det har inte blivit sämre. 

Eländigt dilemma.. kontroll på förlossning. Allt ser bra ut får leva med smärta.. ingen hjälp och fortfarande ont 
Kommentera inlägget här: