elinsfamilj.blogg.se

Om mig och min familj, hur vi lever vår vardag

Tidig morgon

Kategori: Allmänt, Mina barn

Allt jag kan göra denna morgon är arr skratta. Hela julledigheten har barnen sovit länge. Men idag valde lilla M att vakna 04.30, nu går funderingar kring hur hon ska orka med en dag på förskolan. Samtidigt kräver E struktur och planering, annars blir hennes dag kaos och ilsken. Hur ska man egentligen göra? Man kan skicka det ena barnet och ha det andra hemma, men det känns ju bara allmänt fel.

(null)
 

Tar morgonen som den kommer då E inte är vaken än. Blir nog ingen jobbdag för denna mamma, fördelen med att vara timvikarie. Jag kan välja själv vilka dagar jag ska vara hemma, hur många timmar i månaden jag ska jobba. Nackdelarna är att man aldrig vet.
Kommentera inlägget här: